M.I.G Mathematics Intervention Game

6+7=  ?foto
M.I.G Mathematics Intervention Game is een serious game voor de pabostudenten en de professionalisering van leerkrachten. Het is een bord-kaartspel waarmee studenten, vanuit diverse rollen binnen een simulatie van een teamoverleg, op professionele wijze leren rekenproblemen (bv. 6+7= ) bij jonge kinderen te analyseren. Ze leren hierop gerichte interventies te construeren, te formuleren en te bespreken. Het heeft zowel een coöperatief als competitief karakter.

Prototype & playtest
Playtests op de doelgroep, bij leerkrachten en reken & wiskundedocenten Pabo wijzen uit dat het een motiverende en vernieuwende vorm van leren is. Er wordt op een hoog professioneel niveau hun kennis gebruikt en gedeeld. Het professioneel bespreken van rekenproblemen wordt veelvuldig gemist binnen hun (toekomstige) beroepspraktijk. Daar brengt M.I.G verbetering in.
In ontwikkeling zijn nog verschillende levels en replay-varianten voor diverse rekenproblemen.

Modificaties:
Het spel kan in de toekomst op maat gemaakt worden voor andere veel voorkomende rekenproblemen PO, VO & MBO.
De kern van het spel is eveneens geschikt om taal en pedogogische problematiek professioneel bespreekbaar te maken.

Partners
M.I.G. wordt ontwikkeld in samenwerking met professionals van de ELWIeR-groep; Ronald Keijzer, Vahap Duman en Wil Oonk

Meer weten? Neem dan contact op met Robert Stieltjes
Of bel: 0623659658 (Robert Stieltjes)