Training
Wil je alle teamleden enthousiast krijgen voor de kunstvakken?
Zoek je, samen met je collega’s, een training over de procesgerichte didactiek?
Ben je benieuwd hoe je met je team een eigen leerlijn kunt maken?
Of wil je meer zelfvertrouwen in het geven van een van de kunstvakken?
Creëer & Leer heeft professionele trainers die teamtraining en coaching verzorgen. Waaruit kan een training bestaan?
- Voorlichting: uitleg over de methode en de werking van de website.
- Teamtraining: procesgerichte didactiek in combinatie met een van de kunstvakken.
- Coaching: bij het opzetten van een eigen leerlijn of begeleiding bij het geven van een les.
- Gastdocent: als vakdocent geven we les in jouw klas.
Neem contact op
Bij Creëer en Leer geloven we in de kracht van maatwerk, waarbij elke training niet alleen is afgestemd op de behoeften van jouw team, maar ook de passie en creativiteit van elke leerkracht weet aan te wakkeren. Onze trainers brengen niet alleen hun deskundigheid mee, maar ook een frisse blik op de kunstvakken, waardoor jullie samen nieuwe inzichten en vaardigheden kunnen ontdekken. Het oriënterende gesprek is de eerste stap. Neem die stap waarin we samen de mogelijkheden verkennen die jullie onderwijs naar een hoger niveau kunnen tillen.
Beeldende vorming
Mech Benjaminsen en Robert Stieltjes stonden aan de wieg van de online methode Laat maar Zien. Met Creëer en Leer zijn ze een nieuwe weg ingeslagen. In hun trainingen ligt de nadruk op onderzoek en de balans tussen vaardigheden en eigenheid. Vanuit het vakgebied beeldende vorming, trainen en coachen Mech Benjaminsen en Robert Stieltjes individuele leerkrachten, school- en managementteams. Speerpunten zijn de procesgerichte didactiek, creatieve vaardigheden en spelprincipes.
Behoeften van leerkrachten
De inhoud en de vorm van de training wordt afgestemd op de behoeften van de leerkracht of het team. Theorie en praktijk komen in elke training afwisselend aan bod. Als leerkrachten aan het eind van een training (weer) zin hebben om beeldende lessen te geven én het vertrouwen hebben dat hen dat lukt, dan is hun missie geslaagd.
Muziek
Emma Wieriks en Rhodé de Wolf studeerden samen docent muziek aan het conservatorium in Utrecht. Ze ontwikkelen muzieklessen voor het basis- en voortgezet onderwijs en weten als geen ander hoe je muzieklessen concreet en haalbaar kan maken voor iedere leerkracht. Of het nu om korte muziekworkshops, grote projecten voor kinderen of deskundigheidsbevordering voor leerkrachten gaat; Emma en Rhodé werken altijd vanuit een procesgerichte didactiek.
Drama
Holger de Nooij geldt landelijk als autoriteit op het gebied van dramaonderwijs aan basisschoolkinderen en leerkrachten (in opleiding). Hij publiceerde o.a. ‘Kijk op spel’ en ‘De planken op’ die als standaardwerk op de Pabo worden gebruikt. Als geen ander kan hij leerkrachten laten zien hoe je dramaonderwijs kunt geven.
Training ludodidactiek
Wil je spelprincipes gebruiken om leerlingen te motiveren en het leren effectiever te maken? Bij Creëer en Leer zijn auteurs aangesloten die alles weten van ludodidactiek en nauw samenwerken met de HKU. Organiseer een bijzondere training voor je docententeam met een praktische workshop over ludodidactiek.
Training: onderzoekboek
Marijke Liefting heeft met haar onderzoekboek een mooi concept bedacht om de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen te stimuleren. Tegelijkertijd sluit het goed aan op de methode Creëer en Leer. Marijke verzorgt trainingen om het onderzoekboek in de klas te introduceren.
Wij werken onder andere samen met de volgende culturele instellingen: